donderdag 8 mei 2014

Ik ben aan de lijn, is dat cake?


Lovehandles? Wie heeft die benaming voor die afzichtelijke vetranden langs mijn lichaam bedacht? Ik voel namelijk weinig liefde voor deze randen. Postzakken? Mmm ik heb ook niks met die benaming, ik werk niet bij de TNT en ik kan ze niet loskoppelen van mijn lichaam als ik klaar ben met werken.

Poging 3509 om weer strak in mijn vel te komen is na het zien van al het lekkers in de winkel al voor de 3509’ste keer de prullenbak in gegaan, inderdaad, mijn maag. Ik wil niet voor de mannen (naja een beetje dan) weer terug naar mijn oude figuur maar voor mijn eigen ik. Als ik de mannen om mij heen moet geloven willen ze allemaal een gevormde vrouw met een beetje extra’s, geen botten maar curves. Erg leuk allemaal maar als ze mooie vrouwen opnoemen zijn het allemaal vrouwen in de catagorie Doutzen Kroes.

Daarbij wil ik dit jaar op het strand liggen zonder het idee dat ik een aangespoelde potvis ben als ik alle strakke lijfjes in string bikini naar het zeewater zie huppelen met lichaampjes van jonge meisjes. “Haaaaai kijk maar goed naar me, ja ik heb inderdaad een string aan want ik weet dat ik dat kan, kijk maar even goed want ik weet dat iedereen kijkt”.  Ik ben totaal niet jaloers aangelegd.

En daar is hij weer, die prachtige koek met een chocolade topping en bosbessen vulling, inderdaad een “gangmaker”. Hij kijkt me aan en ik kan hem niet weerstaan. Ik ben zo zwak. Het moment dat ik hem eet begin ik excuses uit te kramen aan de kantine tafel. “Ach, lekker boeiend je moet ook soms wat kunnen genieten hoor!” Ja hoor Jolien, geniet lekker verder.... En maar zeuren dat je broeken te strak zitten, boehoe. Maar ik ben een gangmaker?

Sporten? Ow je bedoeld wat je doet in zo’n Sportschool waar je elke maand voor betaald? Jaaaaa dat ken ik wel, ik heb namelijk zo’n pasje, hoe je hem verder moet gebruiken dat weet ik niet zo goed. Misschien moeten ze de contributie bij mij zo verhogen zodat als ik niet kom ze het in 1 keer van mijn rekening afschrijven. Je kan mij in het hokje, “ze gaat naar de sportschool, begint actief te sporten, haar bril beslaat, verstapt zich, flikkert van het apparaat af” plaatsen. Daarom was ik begonnen met interactieve groepslessen. Met 40 man sporten in een ruimte van 1 bij 1. Sta ik verdomme bijna aan de behaarde oksels van mijn buurvrouw te ruiken als ik aan het sporten ben.  Ik was er al weer helemaal klaar mee.

In de tijd dat ik dit zit te typen had ik squads kunnen doen, op kunnen drukken of kunnen planken. Yup dat had ik kunnen doen ja, dat is nu net het probleem. Ik blijf hoop houden dat de reclame van Vodafone ooit waarheid wordt. Dan hoef ik maar 1 keer een oefening te doen en ben ik klaar voor de zomer.Tot die tijd eet ik mijn stukje cake op en klaag ik over mijn vetkwabben en hoop ik dat ik niet de enige ben die klagend haar cake op eet.

p.s Moge er een wonder gebeuren. Die al het lekkere eten uit de winkel haalt en die alle sportscholen van donuts aan touwtjes boven de loopbanden voorziet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten